آموزش اجرای سرويس پرشی- چرخشی
والیبالیست های انزلی

آموزش اجرای سرويس پرشی- چرخشی

يک سرويس پرشی- چرخشی خوب بايد مراحل زير را شامل شود:
1- تمرکز و آمادگی کامل ذهنی و انتخاب هدف
2- پرتاب با دقت و با ارتفاع مناسب، طوري که فاصله آن با بازيکن به قدري باشد که اجازه گام برداشتن وپرش قدرتمند را به او بدهد طوري كه محل فرود بازيكن، متناسب با توانايي هايش، حداقل 1 متر داخل زمين باشد. توپ بايد به صورتی پرتاب شود که در هوا چرخش داشته باشد، اين کار به وسيله حرکت مناسب مچ دست و انگشتان، حاصل می شود.
3-  پس از گام برداشتن (معمولاً دو گام) با کشيدن کامل دست ها به عقب و حرکت سريع آن ها به سمت جلو، پرش عمودی- افقي انجام دهيد.
4- دست چپ کاملاً درون سينه خم می شود وپاها کشيده هستند. تمرکز کامل روی توپ وجود دارد تا در بالاترين نقطه به آن ضربه زده شود. به نحوه خم شدن آرنج و همینطور استفاده از عضلات سینه و کتف بازیکن در عکس توجه کنيد.
5- همراه با حرکت کمر و بالاتنه به سمت جلو، آرنج به سرعت به سمت توپ صاف شده و به توپ ضربه زده می شود. نحوه حرکت مچ دست و شانه، جهت حرکت و ارتفاع توپ را تعيين می کند. دربالاترین ارتفاع ممکن به توپ ضربه بزنید، حرکت دست باید به صورت شلاقی باشد.
6- پس از فرود باتعادل، بازی را دنبال کنید و همزمان به سمت محل توپگیری خود حرکت کنید.
7- قدرت سرویس بستگی به میزان ورود توپ پرتابی به زمین بازی، چرخش کمر و سینه، و سرعت دست، به ویژه باز شدن آرنج و حرکت مچ دارد.

مزایای سرویس پرشی چرخشی:
 سرعت توپ بالاست و در ارتفاع بالا به توپ ضربه زده می شود، بنابراین زمان عکس العمل دریافت کننده ها کاهش می یابد.
 می تواند باعث افزایش اثربخشی و کارآمدی سیستم دفاعی تیم شود. چون معمولاً سرویس پرشی قدرتمند دریافت اول تیم حریف را دچار مشکل می کند، در نتیجه مهاجم سرعتی زن از مدار حمله خارج خواهد شد و پاس برای مهاجمان کناری ارسال می شود، که در این حالت شناسایی مهاجم و ایجاد دفاع 2 یا 3 نفره ممکن خواهد بود.
معایب سرویس پرشی چرخشی:
  چونکه پرتاب مناسب و یکنواخت در این نوع سرویس مشکل است، نسبتاً ریسک آن بالا می باشد.
  سرویس پرشی-چرخشی نیازمند نیروی جسمانی زیادی است و به همین دلیل در طول یک مسابقه طولانی، ممکن است ایجاد خستگی بیش از حد کند که منجر به کاهش قدرت، سرعت و کارآیی خواهد شد.
  کنترل مسیر سرویس و زدن سرویس هدفمند و دقیق بسیار دشوار است.
  همین طور که احتمال کسب امتیاز مستقیم در این نوع سرویس بیش از سرویس های دیگر است، احتمال خطای بیش از حد نیز در این نوع سرویس( به نسبت دیگر انواع سرویس) وجود دارد که اگر روز بد یک یا چند بازیکن در اجرای این نوع سرویس باشد، بر روی اعتماد به نفس بازیکن و تیم تأثیر منفی می گذارد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط مهدی ستوده

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 1552
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1